dilluns, 9 de novembre del 2009

Conferència Guillermo Orozco passada per àigua





Per causa de la forta pluja jo i uns companys vam arribar tard, ja que aquell mateix matí havíem quedat per fer un treball i ens trobàvem al centre de Barcelona. Resguardats en  un portal, ens perdíem els primers minuts de classe. Al entrar a la classe de COED , l'Imma havia posat una conferència, i evidentment ja estava començada.

Un com enganxats al vídeo em vaig adonar que estava parlant de diferents angles de gravació...
Deia que les imatges les coneixem, però hi han moltes coses que no ens fixem a simple vista, com el motiu dels angles utilitzats per a la gravació, en el moviment de la càmera...Enfocar més de la vora o més lluny podem veure la importància que li estan donant a aquest personatge. El que ens fan veure a les pantalles tan sols és una representació de la realitat , però no sempre és la verdadera realitat. L'objectiu de la càmera enfoca només el que li interessa, per a adonar-nos de tot això ens em d'entrenar a ser audiència.
Els actors principals són les famílies, l'escola i els  medis de comunicació. 
La feina que li tocaria fer a la família és regular  el que poden i el que no poden veure els nens a  la televisió. Els nens consumeixen i interactuen amb els pantalles. La responsabilitat de la família alhora d'educar, facin el que facin, el fet tindrà incidència amb l'educació del fill  i aquest serà un sector d'audiència. Si en una família hi ha problemes familiars, els nens es veuen obligats a decantar-se del tema/ discussió, i ho fan amb la televisió, podem dir que en aquest moment tenen el poder del comandament...En aquest moment els medis de comunicació tenen una responsabilitat, perquè de fet, estan educant a una audiència a partir de les seves emissions i ho han de reconèixer.
Vam veure també que des d'una perspectiva educativa a Mèxic, els professor ens deia que una imatge complementa a tot allò que diu el professor o que pot estar explicat en un llibre, el nen davant de tot, es decantarà per la imatge.

A continuació d’això vam veure un parell d’anuncis i els vam analitzar atentament, traient la informació subliminal que no es veu a simple vista.
En l’anunci de les GALERIAS PRECIADO, situat en una escola, ens fan veure que l’escola és un lloc trist i molt avorrit, ja que  els nens apareixen corrents, amb ganes d’anar-se’n i un cop a fora, els colors es tornen vius...També podem veure la manca de disciplina, ja que ens mostren uns nens violents,i sense cap mena de respecte de cara al professor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada